Oldal kiválasztása

3D TÉRKÉPEZÉS

A múlt héten kristályosodó prototípusokkal dolgoztunk ma tovább a 3D térképezésen keresztül, ahol arra néztünk rá, hogy a jelenlegi helyzetnek milyen kulcs szereplői vannak, hogy élhetik azt meg és ki milyen hatással van a rendszerre. Azt is eljátszottuk, hogy a rendszert apró lépésenként hogyan lehet megváltoztatni, hogyan alakul át. Mi történik, ha elveszünk a rendszerből, ha hozzáadunk egy új szereplőt, vagy, ha a meglévő csoportok viszonyát megváltoztatjuk? Mik lehetnek a legérzékenyebb “akkupunktúrás” pontok, ahol kis beavatkozással is nagy változást lehetne elérni a meglévő rendszerben?

A három, párhuzamosan dolgozó csapat felfedezéseiben sok hasonló szálat találtunk. Talán a legkiemelkedőbb az önszerveződés, mint a jövő munkahelyeinek és együttműködésének egyik kulcs formájának ismétlődő megjelenése volt. Minden csapat kicsit más úton jutott el ide és máshogy is fogalmazta meg ennek a formának az előfeltételeit de nagyon erős volt szinkron.

Az erő az egyénekben van és az álataluk alkotott kis csoportokban, akik hajlandóak az önszerveződés nehézségeivel szembe nézve, próbálkozni, elbukni, újra felállni és haladni előre és ezáltal egy olyan kultúrát létrehozni, ahol mindenki tudása legjavát adhatja és a surlódásokon keresztül tanulhat.

ISKOLA

Ennek a csoportnak a fő kérdése az volt, hogy milyen módon lehetne tanítani, fejleszteni a korszerű közösségi együttműködés elveit, módszereit. Hogy is épül fel a jelenlegi oktatás, mi tartja a mostani – a jövő ellen dolgozó állapotában és mi lenne az a lépés, forma ami ebből kimozdítja. Hogyan lehetne a fiatalokat továbbképezni, kiegészíteni vagy akár kijavítani a közoktatás hiányosságait? A csapat beszámolója a videóban megtekinthető.

JELEN

PROTOTÍPUS

MUNKAHELY VÁLTÓK

A csapat azt kutatta, hogy azok a munkavállalók, akik elhagyják munkahelyüket, vagy annak határán vannak, hogy kilépjenek – miképpen kaphatnának segítséget egy tudatosabb munkahely vagy vállalkozás választásához. Mik lehetne azok a képességek, módszerek, eszközök melyeket elérhetőbbé kellene tenni számukra? Hogyan találhatnak rá arra az útra, ahol a belső motivációk találkozhatnak a környezetükkel és mindennapi teendőikkel?

JELEN

PROTOTÍPUS

VEZETŐK

A vezetők nagy része magányos. Fenn ülnek egy-egy piramis tetején, sokszor messze az emberektől és néha a valóságtól is. Olyan szervezeteket és rendszereket építenek fel, ami csak kevés ember valódi szükségletét szólítja meg és azt tapasztaljuk, hogy ezt a helyzetet ők maguk sem élvezik igazán. Hogyan lehetne segíteni a vezetőknek visszatalálni az emberi értékekhez? Mi kell ahhoz, hogy sokkal szorosabb legyen a kapcsolat az együtt dolgozó emberek, az ügyfelek, a valós emberi igények, vezetők között?

JELEN

PROTOTÍPUS