PROTOTÍPUS ÉPÍTÉS
Elérkeztünk abba a fázisba, ahol az ötleteinket egy megcselekedhető következő lépésbe foglaljuk, hogy elkezdjük tesztelni, hogyan működne ez a valóságban. A prototípus nem egy megoldás a problémára, hanem inkább egy olyan módja a kérdésfeltevének, amely fontos válaszokat tud adni, tanulságokkal tud szolgálni az elképzeléseink életképességéről. Ehhez az kell, hogy a koncepciónkat konkrét cselevésre fordítsuk.
Egy kis csokievős mindfulness gyakorlat után beszéltünk arról, hogy hogyan jutottunk ebbe a fázisba, és mik a prototípus készítés fontos alapelvei. Szabi szemléletes példái egy vállalaton belüli inkubátor programról és a „hogyan jutunk el a csapágytól a kabrióig” illusztrálták az alapelveket.
Emlékeztetőül az alapelvek:
- Kristályosítsd a víziót és a szándékot! –Tedd világossá az alapvető kérdéseket, amiket a prototípusoddal ki akarsz kutatni.
- Alakíts egy belső csapatot! – Alakíts kicsi, teljesen elkötelezett emberekből csapatot, és ápold a közös elköteleződéseteket!
- 0.8: Iterálj, iterálj, iterálj!- Csinálj valami kezdetlegest, gyorsat és iterálj!
- Platformok és terek: építs egy “leszálló-pályát” a kibontakozó jövőnek!
- Halgass a világra: légy párbeszédben a környezeteddel, az egész világegyetemmel.Hidd el, a világ segítőkész!
- Integráld a gondolatod, érzéseid, akaratod: találj utat az értelmetlen cselekvés és a cselekvés nélküli értelem között.
OPEN SPACE – NYITOTT TÉR
Miután magunk elé raktuk azokat a fogalmakat, amelyek körül leginkább forogtak a gondolataink, és erőt, energiát éreztünk magunkban arra, hogy ezek felé induljunk el a prototípus fejlesztéssel, az Open Space gyakorlat segítségével kiscsoportokban kezdtük meg a témák sűrítését, konkretizálását. Nagyon izgalmas volt látni, hogy egymásra épülő gondolatok szövedékében milyen gombolyagok alakulnak ki.
Ezek voltak az első kristályok…
A bennünket foglalkoztató témák:
- Purpose: mielőtt valaki belép a munkaerőpiacra+ aki már bent van, hogyan találja meg.
- Purpose kibontása – vállalkozó, pénzügyi IQ
- Milyenek a jövő vezetői
- Mi / ki képviseli a munkavállalót?
- Milyen kapcsolati és kommunikációs minták segítik a munkahelyi elégedettséget?
- Közösség építés és a szamélyes és közös jó megtapasztalásával – célok, fiatalok
- Theory U módszertanára épülő pályaválasztási tréning fiataloknak
- Kollaborációs platform zöld klímatudatos projekteknek + egyenrangúság
- Természet(közeliség) és munka
- 5 órás munkanap
- Érték és érték „paradoxona” – origo a fogyasztási tudatosság
- Munkaerő hulladék gazdálkods – No bullshit jobs
- Váltók (bátorság, építkezés)
- Univerzális értékek – mit akar az ember?
- Multipotenciál „candy-store”
- Tudásmegosztó közösség
- + Pabló „óceános” mosolygó figurája
…amik közül három témacsokorot fűztünk tovább.
A fenti képek kinagyítható verzióit és a találkozó képeit az alábbi galériában találjátok: