Oldal kiválasztása

PROTOTÍPUS ÉPÍTÉS

Elérkeztünk abba a fázisba, ahol az ötleteinket egy megcselekedhető következő lépésbe foglaljuk, hogy elkezdjük tesztelni, hogyan működne ez a valóságban. A prototípus nem egy megoldás a problémára, hanem inkább egy olyan módja a kérdésfeltevének, amely fontos válaszokat tud adni, tanulságokkal tud szolgálni az elképzeléseink életképességéről. Ehhez az kell, hogy a koncepciónkat konkrét cselevésre fordítsuk.

Egy kis csokievős mindfulness gyakorlat után beszéltünk arról, hogy hogyan jutottunk ebbe a fázisba, és mik a prototípus készítés fontos alapelvei. Szabi szemléletes példái egy vállalaton belüli inkubátor programról és a „hogyan jutunk el a csapágytól a kabrióig” illusztrálták az alapelveket.

Emlékeztetőül az alapelvek:

  1. Kristályosítsd a víziót és a szándékot! –Tedd világossá az alapvető kérdéseket, amiket a prototípusoddal ki akarsz kutatni.
  2. Alakíts egy belső csapatot! – Alakíts kicsi, teljesen elkötelezett emberekből csapatot, és ápold a közös elköteleződéseteket!
  3. 0.8: Iterálj, iterálj, iterálj!- Csinálj valami kezdetlegest, gyorsat és iterálj!
  4. Platformok és terek:​ építs egy “leszálló-pályát” a kibontakozó jövőnek!
  5. Halgass a világra​: légy párbeszédben a környezeteddel, az egész világegyetemmel.Hidd el, a világ segítőkész!
  6. Integráld a gondolatod, érzéseid, akaratod:​ találj utat az értelmetlen cselekvés és a cselekvés nélküli értelem között.

OPEN SPACE – NYITOTT TÉR

Miután magunk elé raktuk azokat a fogalmakat, amelyek körül leginkább forogtak a gondolataink, és erőt, energiát éreztünk magunkban arra, hogy ezek felé induljunk el a prototípus fejlesztéssel, az Open Space gyakorlat segítségével kiscsoportokban kezdtük meg a témák sűrítését, konkretizálását. Nagyon izgalmas volt látni, hogy egymásra épülő gondolatok szövedékében milyen gombolyagok alakulnak ki.

Ezek voltak az első kristályok…

A bennünket foglalkoztató témák:

  • Purpose: mielőtt valaki belép a munkaerőpiacra+ aki már bent van, hogyan találja meg.
  • Purpose kibontása – vállalkozó, pénzügyi IQ
  • Milyenek a jövő vezetői
  • Mi / ki képviseli a munkavállalót?
  • Milyen kapcsolati és kommunikációs minták segítik a munkahelyi elégedettséget?
  • Közösség építés és a szamélyes és közös jó megtapasztalásával – célok, fiatalok
  • Theory U módszertanára épülő pályaválasztási tréning fiataloknak
  • Kollaborációs platform zöld klímatudatos projekteknek + egyenrangúság
  • Természet(közeliség) és munka
  • 5 órás munkanap
  • Érték és érték „paradoxona” – origo a fogyasztási tudatosság
  • Munkaerő hulladék gazdálkods – No bullshit jobs
  • Váltók (bátorság, építkezés)
  • Univerzális értékek – mit akar az ember?
  • Multipotenciál „candy-store”
  • Tudásmegosztó közösség
  • + Pabló „óceános” mosolygó figurája

…amik közül három témacsokorot fűztünk tovább.

A  fenti képek kinagyítható verzióit és a találkozó képeit az alábbi galériában találjátok: